skip to Main Content
At Forandre Sig

At forandre sig

Gennem hele mit voksen liv har jeg stræbt efter at blive bedre og lave store skift, oftest med urealistiske forventninger til mig selv og det jeg ville. Jeg har mange gange kastet mig ud i kvantspring for så at opleve kvantefald, med en efterfølgende selvbebrejdelse oven i hatten. Jeg har gjort mig selv meget forkert for ikke at have viljen til at gennemføre mine planer. For så at synke ned i mit personlig sorte hul, hvor jeg så sad og havde ondt af mig selv og var helt elendig. SUK…

Hvordan gør man det?
Nytårsforsæt virker ikke rigtigt. At love sig selv og andre at man stopper med at ryge, spise slik, at spille computer så meget, se serier til sent om aftenen, hele tiden tjekke facebook mm, snakke telefon så meget mm.
Eller at man vil begynde at løbe, spise sundt, ringe mere til sin gamle mor, hjælpe mere til i haven osv.
Der er masser af kurser, hvor man skabe gode nye vaner eller stopper de dårlige… Hvad er det, de tilbyder, der virker?
Det at have en coach eller en personlig træner, der inspirerer, holder en fast på arbejdet mod målet og samler en op, når man fejler. Det gør en forskel sålænge man er i forløbet, og har man gjort det længe nok til at det er blevet en vane, så er det perfekt.
En anden måde der virker er, når man har en makker eller er en del af en gruppe, det at være fælles med andre gør, at vi har lettere ved at få det gjort, som vi har sat os for.
Gullerodsmetoden virker også for mange. Det er alt fra at tegne stjerner i en kalender til at give sig selv noget man holder af, lige fra mundgodt, nyt fiske udstyr, rejse eller nyt tøj. Hvad det skal være handler om hvad der virker for den enkelt. Hvad syntes du er luksus, som vil være en god belønning for din indsats?

Jeg var vild med et strategi spil på computer og kan lide at se mine ‘sejre’ på en kalender, så det virkede godt for mig. For min yngste datter virkede det at hun efter en 8 gange til træning i træk fik huller i ørene.
Er man ikke koncekvent med sit system og aftale med sig selv, så holder det ikke…

Der kan være ting der ligger i en slægt, som belaster en, hvorfor at healing af forfædrene og formødrene er nødvendig for at lave et skift.

Der ligger ofte historier i ens bevisthed der skaber smert eller usikkerhed og den dårlige vane kan være plasteret på såret. At trøste spise er et godt eksempel. Derfor må man også grave i sine historier om sit liv og finde den eller dem der lægger til grund for de dårlige vaner.

Det helt afgørende gennembrud for mig kom da jeg studerede kaizen. Metoden handler om at lave små mulige ændringer som man med sikkerhed kan gennemføre. Ikke noget med at kvitte smøgerne fra den ene dag til den anden, nej man skære rygningen ned med en smøg den første uge. Så ryger man mindre og er igang med at stoppe. Det er ikke umuligt at gennemføre og man ender derfor med succes med det man laver. Det varmer og giver god moral. Samtidigt så forstyrre man ikke sit psykologiske og biologiske system med en radikal ændring, som ofte udløser en reaktion der er svær at håndtere.

På Krigerens Vej inddrager vi alle disse aspekter, inspirende undervisning, support-team, recapitulation af livs historier, healing af slægten og ikke mindst kaizen.
Denne ramme skulle give deltagerne, bedst mulig udgangspunkt for at lave de forvandlinger i deres liv de ønsker.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top